Wie ben ik

In 1998 startte ik mijn loopbaan als leerkracht op een basisschool in Almere. Zes jaar later kreeg ik de kans om als directeur een nieuwe school te starten, waarvoor ik zelf het onderwijsconcept kon bepalen. Het werd een innovatieve basisschool, waar de brede ontwikkeling van ieder kind centraal stond.

In 2009 verbreedde ik mijn werkveld. Op bestuurlijk niveau werd ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een stelsel van kwaliteitszorg en het vergroten van de kwaliteitscultuur. Ook was ik betrokken bij het uitvoeren van collegiale audits. Als interim directeur van een zwakke school in een achterstandswijk leerde ik waarin de leerkracht werkelijk het verschil kan maken voor leerlingen.

Sinds 2011 ben ik werkzaam als zelfstandig onderwijsadviseur. Ik begeleid besturen, scholen en toezichthouders in PO en VO gericht op onderwijskwaliteit, leidinggeven en teamcultuur.

‘Steeds weer onderzoek ik waar ik impact kan hebben op de kwaliteit van onderwijs en het versterken van een professioneel team. Ik geniet als ik zie dat een team in een flow komt en het beste uit zichzelf en leerlingen haalt. Daar doe ik het voor.’

Sinds 2019 ben ik actief bij diverse projecten van de PO Raad;

– Regie op Onderwijskwaliteit; bestuurlijke ondersteuning

– Vliegende Brigade; procesbegeleiding van (zeer) zwakke scholen

– Goed Worden Goed Blijven+; begeleiding van scholen met zorgelijke onderwijsresultaten. 

Relevante opleidingen

2018-2019, Deep Democracy, level I t/m IV, Human Dimensions

2016-2017, Systemisch teamcoach, Bert Hellinger Instituut

2015-2016, NLP Leadership, NTI-NLP

2014-heden, Interstudie; leidinggeven, communicatie en veranderprocessen

2012-2013, Teamcoaching vanuit Human Dynamics, REE

2010-2011, Executive Room, CBE

2009-2010, Collegiale audits, BMC

2005-2006, training voor assessoren voor schoolleiders, Penta Nova

2003, opleiding voor schoolleider, Octaaf